Dzień I
- Rozpoczęcie szkolenia, ćwiczenie wprowadzające (icebreaker).
- Motywacja czy zaangażowanie?
- Automotywacja menedżera a motywowanie pracowników.
- Motywacja własna podstawą do motywowania innych.
- Diagnoza osobistych motywatorów.
- Jak dbać o automotywację? Ćwiczenia.
- Dwuczynnikowa teoria Herzberga: czynniki higieny i motywatory.
- Teoria samodeterminacji – kontinuum: amotywacja, motywacja zewnętrzna i motywacja wewnętrzna.
- Motywacja zewnętrzna: negatywna i pozytywna. Aspekty praktyczne.
- Motywacja wewnętrzna: autonomia, kompetencje i poczucie celu.
- Metoda motywacji błyskawicznej.
- Analiza działań motywujących i demotywujących na podstawie własnych doświadczeń.
- Rozpoznawanie potrzeb motywacyjnych pracowników.
- Działania menedżera odpowiadające na potrzeby motywacyjne pracowników.
- Zasady stosowania motywatorów.
Dzień II
- Autodiagnoza w punkcie wyjścia: jak zarządzam swoimi działaniami w czasie?
- Identyfikacja „złodziei czasu”, rozpraszaczy i nieefektywnych nawyków.
- Moje wartości i cele. Czym dla mnie jest produktywność?
- Wyznaczanie priorytetów: matryca Eisenhowera.
- Metoda GTD – jak nie gubić spraw w codziennej bieżączce.
- Narzędziownik: reguła 60/20/20, metoda ALPEN i inne.
- Pętla nawyku – jak pracować nad zmianą tego, co nawykowe i utrwalone.
Konfiguracja niestandardowych formatów reklam:
- Podsumowanie i utrwalenie wiedzy – gra szkoleniowa.
- Stworzenie indywidualnego planu działania do wdrożenia po szkoleniu.