Dzień I
Przeprowadzenie testu wiedzy (pre-test w ramach walidacji)
- Cele krótkoterminowe w budowania strategii e-marketingowej
- Cele długoterminowe w budowie strategii e-marketingowej
Charakterystyka zasad skutecznej komunikacji z wykorzystaniem mediów społecznościowych -cz. 1 – Facebook
- Analiza konta na Facebooku – Case study – analiza profilu własnego mocne i słabe strony
- Najważniejsze ustawienia i ukryte, a wartościowe funkcje Fanpage’a.
- Przykłady dobrych profili na Facebooku.
- Jak wyznaczać cele marketingowe dla siebie i zespołu.
- Spójność identyfikacji. Najważniejsze ustawienia Fanpage’a.
- Planowanie postów na Facebooku z wykorzystaniem narzędzi Facebooka.
- Jak pisać by nas czytali i zaangażować odbiorców pod postem.
- Tworzenie media planu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji AI. Narzędzia copywrittera
- Komunikacja z odbiorcami i język korzyści – metody pisania aranżujących postów dopasowanych do grupy odbiorczej.
- Ustalenie kim jest Twój odbiorca i czego oczekuje.
- Jakie posty FB i IG wyświetla, a jakich nie.
- Sposoby na zwiększenie organicznego zasięgu.
- Konkursy – jak je legalnie tworzyć, o czy warto pamiętać i jak angażować odbiorców.
- Wydarzenia do czego je jeszcze można wykorzystać?
- Sytuacja kryzysowa – jak sobie z nią poradzić?
- Podstawy Canvy – omówienie najważniejszych, wybranych funkcji programu przydatnych do tworzenia grafik na SM.
- Najlepsze formaty grafik na FB, Instagrama, LinkedIn i stronę www.
- Najlepsze formaty na reklamę.
- Tworzenie podstaw identyfikacji graficznej – logo, infografika, dobór kolorystki i fontów – ćwiczenie
- Tworzenie szablonów graficznych na potrzeby SM – ćwiczenie
- Tworzenie animacji – ćwiczenie
- Dodawanie Call to Action.
- Omówienie dodatkowych elementów graficznych przydatnych w SM
Dzień II
- Konfiguracja Business Menedżera
- Analiza i tworzenie grup docelowych.
- Grupowanie zainteresowań.
- Jakie grupy dają najlepsze efekty.
- Najczęstsze błędy w tworzeniu grup.
- Jak docierać do nieaktywnych odbiorców i ich ożywić.
- Konfiguracja konta.
- Jak nie zablokować konta reklamowego i czym to grozi – treści zakazane.
- Dlaczego nie przez „Promuj post”?
- Budowa lejka sprzedażowego i planowanie budżetu.
- Jak zamienić zimny ruch na ciepły.
- Analiza dotychczasowych wyników reklam.
- Jakie koszty reklam osiągać? Podstawy strategii marketingowych.
Najważniejsze cele reklam dedykowanych na Facebooka i Instagram.
- Omówienie celów:
- Jak pozyskać nowych klientów.
- Jak zwiększać zaangażowanie na fanpage.
- Jak zwiększyć liczbę zapytań w Messengerze.
- Jak kierować fanów na stronę internetową.
- Jak badać konwersję z koszyka i zakupów
I część – Konfiguracja niestandardowych formatów reklam
- Kolekcja
- Formularz kontaktowy
- Post na dzień dobry
- Posty reklamowe na stronie
II część – Meta Advance – techniki zaawansowane – praktyka ćwiczenia i współdzielenie ekranu
- Remarketing
- Piksel Facebooka
- Zdarzenia niestandardowe
- Analiza wyników kampanii
- Jak czytać raporty reklamowe na Facebooku.
- Jak podglądać reklamy konkurencji.
- Które wskaźniki na Facebooku mają znaczenie, a które można spokojnie pominąć.
- Tworzenie własnych wskaźników bezpośrednio w managerze reklam – między innymi współczynnik konwersji czy urealniony ROAS,
- Optymalizacja reklam na Facebooku i Instagramie
- Jak i kiedy wprowadzać zmiany w kampaniach na Facebooku i Instagramie.
- Wykluczenia – w jaki sposób i dlaczego operować nimi w kampaniach.
- Grupowanie zainteresowań, stawki ręczne i inne nietypowe rozwiązania, sztuczki i luki w systemie, które zwiększają wyniki na FB i IG
- Optymalizacja budżetu
- Zmiany algorytmów w systemie Meta w 2025
- Sztuczna inteligencja w Meta Business – „Advantage+” – kiedy korzystać, a kiedy nie
Dzień III
- Przedstawienie Instagrama: Funkcje, różnice, cele.
- Jak platforma ewoluowała od początków do dzisiaj. Z platformy fotograficznej do multimedialnego giganta.
- Najważniejsze kamienie milowe: Stories, Reels, zakupy bezpośrednio z aplikacji.
- Jak zmieniały się trendy użytkowników na przestrzeni lat?
- Analiza profili.
- Jak stworzyć rozpoznawalny brand?
- Omówienie najważniejszych sekcji.
- Jak interpretować proste statystyki?
- Threads: nowości na Instagramie
- Hashtagi w nich siła. Jak działają hashtagi w 2025 roku?
- Jak zwiększać organicznie zasięgi.
- Interakcje z followersami na Instagramie.
- Pomysły na media plan.
- Triki na Instagramie w podziale na: relacje, posty i rolki
- Cele reklamowe na Instagramie
- Co nowego po aktualizacjach?
- Co czeka nas w najbliższym czasie?
- Trendy muzyczne na Instagramie, pomysły na ciekawą rolkę.
- Najważniejsze ustawienia telefonów: Filtry, układ, siatka, nakładki i kategorie.
- Opis na rolkach.
- Identyfikacja graficzna.
- Aplikacje do tworzenia rolek Mojo oraz CapCut
- Dlaczego współpraca z influencerami jest skuteczna?
- Dobór odpowiednich influencerów
- Rodzaje współprac
- Kreacja treści
- Tworzenie briefu
- Dopasowywanie tribów
- Jak angażować widownię?
Dzień IV
- Dlaczego TikTok?
- Statystki na TikToku. Nasza grupa docelowa.
- Optymalne nagrywanie na TikToku.
- Co nagrywać na TikToku? Pomysł na content. Case study .
- Język TikToka. Najważniejsze pojęcia.
- Jak działają Algorytmy na TikToku?
Tworzymy profil prywatny i firmowy. Oświetlenie i sprzęt.
- Profil prywatny, a profil biznesowy.
- Dlaczego warto przełączyć się na profil biznesowy?
- Jak zmiana profilu wpływa na algorytm?
- Sposoby na duże zasięgi. SEO.
- TikTok Tips
- Wykorzystywanie słów kluczowych w opisach i hasztagach.
- Znaczenie napisów w filmach i postach (captions).
- Optymalizacja profilu: jak stworzyć biogram, który pomoże w lepszym pozycjonowaniu?
- Ciekawostki i porady
- TikTok i marketing
- Co się sprawdza, a co nie.
- Dont make ads. Make TikToks.
- Trendy muzyczne na TikToku
- Muzyka tworzy emocje i buduje kontekst – wybór odpowiedniego dźwięku wpływa na odbiór treści.
- Korzystanie z funkcji „Popularne dźwięki” w aplikacji.
- Przeglądanie zakładki „Dźwięki” – sekcje „Trendujące” i „Dla Ciebie”.
- Wykorzystanie bibliotek muzycznych zintegrowanych z TikTokiem.
- Najważniejsze ustawienia: Przejścia, tekst, nakładki TikToka.
- Opisy na rolach.
- Jak ustawić tekst w określonym momencie filmu (timing)?
- Jak połączyć kilka efektów w jednym filmie?
- Efekty dopasowane do aktualnych trendów (np. zmiana głosu, filtry „duet”).
- CapCut – podstawowe i nieoczywiste funkcje.
- Praca ze zdjęciami – jak przerobić zdjęcie w animacje.
- Dynamizm w rolkach.
- Nagrywanie pod bit.
- Wyodrębnianie/dodawanie dźwięku
- Dodawanie Lektora.
- Przykład w pełni zmontowanego materiału- ćwiczenia
- VN- kolejna aplikacja do tworzenia rolek
- TikTok Creative Center
- Sztuczna inteligencja TikToka, TikTok Symphony Assistant
- Tworzenie złożonych scenariuszy
- Układanie promptów
- TikTok Script Generator
- Commercial Music Library TikToka, jak jej używać?