Dzień I
- Podstawy konfiguracji i zabezpieczeń konta na Facebooku, skoncentrowane na ekologicznych aspektach zarządzania danymi.
- Cele krótko- i długoterminowe w kontekście zrównoważonego marketingu, np. zmniejszanie zużycia danych.
- Planowanie treści na Facebooku, które promują ekologiczne wartości i angażują odbiorców w działania proekologiczne.
- Stosowanie języka korzyści w komunikacji z odbiorcami, np. treści edukacyjne o zrównoważonym stylu życia.
- Omówienie kluczowych funkcji Canvy do tworzenia treści wspierających zrównoważony rozwój.
- Tworzenie ekologicznych grafik i formatów, które minimalizują wpływ na środowisko (optymalizacja formatów i kompresja).
- Tworzenie graficznych elementów identyfikacji ekologicznej: logo, infografiki, szablony eko-postów.
- Tworzenie animacji i call-to-action zachęcających do działań proekologicznych.
Dzień II
- Konfiguracja Business Menedżera Meta z myślą o zrównoważonym zarządzaniu zasobami i minimalizowaniu wpływu na środowisko.
- Tworzenie grup docelowych z uwzględnieniem ekologicznych preferencji (Audience Insights).
- Budowanie odbiorców zainteresowanych zrównoważonym rozwojem i ich aktywizacja.
- Konfiguracja konta reklamowego zgodnie z etycznymi wytycznymi Meta i tworzenie kampanii sprzyjających zrównoważonemu rozwojowi.
- Tworzenie kampanii mających na celu edukację ekologiczną, zwiększanie zaangażowania oraz promowanie eko-produktów.
- Wprowadzenie do tworzenia zielonych kampanii reklamowych z zastosowaniem formatów niestandardowych (np. kolekcji promujących ekologiczne produkty).
- Jakie techniki Meta Advance wspierają ekologiczne wartości i optymalizację zasobów.
Dzień III
- Wprowadzenie do Instagram i Threads w kontekście zrównoważonego wizerunku marki i wartości proekologicznych.
- Jak promować wartości zrównoważonego rozwoju poprzez profile i posty.
- Tworzenie treści na Instagramie, które wspierają świadomość ekologiczną, np. poprzez eko-hashtagi.
- Pomysły na media plan i strategie promujące zrównoważony rozwój.
- Tworzenie rolek z myślą o treściach ekologicznych – trendy muzyczne i ustawienia wspierające eko-przekaz.
- Jak tworzyć rolki o mniejszym wpływie na środowisko i redukować zasoby (np. stosowanie odpowiednich ustawień siatki i filtrów).
- Omówienie roli Threads w ekologicznej komunikacji marki.
- Wybór trendów i treści, które wzmacniają zielony przekaz na platformie Threads.
Dzień IV
- Dlaczego TikTok?
- Statystki na TikToku. Nasza grupa docelowa.
- Optymalne nagrywanie na TikToku.
- Co nagrywać na TikToku? Pomysł na content. Case study .
- Język TikToka. Najważniejsze pojęcia.
- Jak działają Algorytmy na TikToku?
- Trendy muzyczne na TikToku
- Najważniejsze ustawienia: Przejścia, tekst, nakładki TikToka.
- Opisy na rolach.
- Opowieść i MV na TikToku
- CapCut – podstawowe i nieoczywiste funkcje.
- Praca ze zdjęciami – jak przerobić zdjęcie w animacje.
- Nagrywanie video pod obróbkę – trzy triki.
- Dynamizm w rolkach.
- Nagrywanie pod bit.
- Odwrócenie obrazu.
- Wyodrębnianie/dodawanie dźwięku
- Dodawanie Lektora.
- VN – alternatywny program do obróbki zdjęć i filmów.
- Mojo – alternatywny program do relacji i rolek.