Blog

Content Marketing Trendy 2023

Na scenę content marketingu wkraczają nowe tematy, trendy i influencerzy. Dowiedz się o przyszłości mediów społecznościowych i o tym, jak przygotować się na to, co będzie dalej w biznesie content marketingowym.

Zastanówmy się najpierw czym jest omawiany przez nas Content Marketing.

To nic innego niż strategia marketingowa polegająca na regularnym tworzeniu oraz dystrybucji atrakcyjnych i przydatnych treści, które mają za zadanie zainteresować i utrzymać ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców, tak aby nakłonić ich do działania przynoszącego zysk.

Content Marketing definicja digital brand

  • Video pozostaje krótką formą przekazu.

Dzisiejsi konsumenci uwielbiają filmy i często wolą je od wszelkich innych treści przekazu. Marki również zwracają na to uwagę i podejmują działania, aby sprostać tym preferencjom i wynikającemu z nich popytowi.

Szkolenia Digital&Brand

W szczególności marketing wideo rozwija się i dociera do większej liczby konsumentów niż kiedykolwiek wcześniej! Efekt ten występuje w wyniku eksplozji krótkich filmów!

Dostarczając krótkie serie treści rozrywkowych, informacyjnych lub edukacyjnych, zapewniasz konsumentom nowy sposób interakcji ze światem i z konkretną marką.

Krótkie filmy podbiły świat marketingu! Pewne jest to, że trend ten utrzyma się również w 2023 r.

Statystyki mówią o tym, że aż 90% firm korzystających z krótkich form wideo zwiększy lub utrzyma inwestycje w tym roku, a 1 na 5 właścicieli firm planuje wykorzystać krótkometrażowy film po raz pierwszy w 2023 roku.

-statystyki HubSpot Research

Już wcześniej pisaliśmy o fenomenie platformy TikTok oraz wzroście jej popularności w ostatnich latach. (Zmień swoje TikToki w reklamy dla Twojego biznesu) Jednak gdy długie filmy mogą oferować widzom głębię i duże ilości informacji o produkcie, marce lub usługach, to dotarcie do sedna dzięki krótkim filmom może być w rzeczywistości znacznie skuteczniejsze i przynieść lepsze efekty.

W miarę jak czas na zwrócenie uwagi użytkownika stale się skraca, przyciągnięcie uwagi konsumentów staje się coraz większym wyzwaniem.

Stworzenie krótkiego filmu nie tylko jest łatwiejsze w praktyce, ale ten typ formatu dobrze pasuje do szybkiego tempa koncentracji uwagi odbiorców online w różnych grupach demograficznych. Prawdopodobnie dlatego platformy takie jak TikTok, czy Instagram Reels zyskały szybki wzrost nowych kont i zainteresowanie.

Jeśli jeszcze ich nie używasz w swojej strategii dotyczącej treści, czas zacząć!

  • Mikroinfluencerzy.

Określenie influencer odnosi się przede wszystkim do wpływowej osoby, która dzięki działalności w sieci jest w stanie oddziaływać na zgromadzoną wokół siebie społeczność. Jednym z najpopularniejszych miejsc, gdzie możemy ich spotkać, jest aplikacja Instagram, ale o influencerach można mówić także w przypadku innych portali, takich jak na przykład Facebook czy obecnie TikTok.

 

Współpraca z największymi influencerami na platformach na pewno świetnie wpływa na zasięgi i wyniki kampanii. Wszystko to opiera się na zaangażowaniu oraz na zasięgach w mediach społecznościowych. W tym przypadku ta współpraca na pewno zaowocuje w duże wyświetlenia.

Jednak co jeśli nie posiadamy jeszcze funduszy, które mogłyby zainteresować macroinfluencera? Pozostaje nam opcja zwrócenia się właśnie do mikroinfluencera.

Mikroinfluencerzy są to internauci ze znacznie mniejszym gronem odbiorców. Często c

o wyróżnia ich fanów, to o wiele większe zaangażowanie, w porównaniu do fanów makro influencerów. W przypadku platform takich jak np. Instagram liczba obserwujących jest właśnie odwrotnie proporcjonalna do zaangażowania odbiorców.

Jak pisze Kelly Ehlers, w magazynie Forbes: „Większy i bardziej rozpoznawalny influencer, nie zawsze oznacza lepszy.”

Mikroinfluencerzy bardziej dbają o zaufanie swoich obserwatorów. Tworzą atrakcyjne treści, które przyciągną nowych i utrzymają obecnych, ponieważ nie mogą polegać jedynie na swojej renomie. Często mogą wydawać się bardziej realni, nie są celebrytami ale zwykłymi ludźmi, którzy dzielą się tym co kochają. Nawiązując współprace kierują się swoimi przekonaniami, przez co odbiorcy zwracają uwagę na ich propozycje.

Myśląc o tym w ten sposób, to właśnie mikroinfluencer będzie wpływał na naszą docelową społeczność w ich procesie zakupowym.

Content Marketing Digital Brand

Źródło danych: HubSpot

  • Social Media traktowane jako punkt obsługi klienta.

Czym jest obsługa klienta w mediach społecznościowych?

Obsługa klienta w mediach społecznościowych oferuje wsparcie za pośrednictwem kanałów społecznościowych, takich jak Facebook i Instagram, czy nawet TikTok.

Niezależnie od tego, czy klient zachwyca się Twoim nowym produktem, czy też wścieka się z powodu straconej okazji, na zakup, najprawdopodobniej robi to w mediach społecznościowych. A ponieważ platformy społecznościowe mają ogromny zasięg i widoczność, sposób, w jaki odpowiadasz na zapytania i skargi klientów, może mieć ogromne znaczenie.

 

  • Docieraj do szerszej grupy klientów,
  • Umożliwiaj indywidualne interakcje z klientami,
  • Skróć czas reakcji,
  • Zbuduj pozytywny wizerunek marki.

Taka obsługa pozwala firmom spotykać się z klientami tam, gdzie się aktualnie znajdują i szybko odpowiadać na ich pytania. Ponad 60% klientów uważa, że szybkie rozwiązanie problemu jest najważniejszą częścią dobrego wsparcia.

(dane Convince&Convert)

Warto również zauważyć, że konsumenci chcą komunikować się z markami za pośrednictwem wiadomości błyskawicznych. To nie przypadek, że taki trend pojawia się w czasie, gdy wiele platform społecznościowych rozszerza swoje możliwości w sieci. Z tego powodu zapewnienie obsługi klienta na tych platformach stanie się jeszcze ważniejsze.

 

  • Optymalizacja mobilna.

Potencjalni klienci spędzają coraz więcej czasu na urządzeniach mobilnych.

Wraz ze wzrostem siły nabywczej, pokoleń takich jak milenialsi i pokolenie Z, cyfrowe doświadczenia wcześniej zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych będą jeszcze ważniejsze dla właściciela firmy, który sprzedaje produkty tym szybko rozwijającym się i wysoce połączonym pokoleniom.

_DB Posty na Instagram

Znaczenie SEO dla optymalizacji polega na zmianie zawartości witryny, mediów społecznościowych, reklam itp. W celu poprawy zasięgów Twojej strony.

Optymalizacja mobilna to proces dostosowywania zawartości witryny internetowej w celu zapewnienia, że ​​odwiedzający, którzy uzyskują dostęp do witryny z urządzeń mobilnych, mają doświadczenie dostosowane do ich urządzenia.

Zoptymalizowana zawartość łatwo przepływa między komputerem a urządzeniami mobilnymi, zapewniając użytkownikowi wyjątkowe wrażenia. Urządzenia mobilne mają małe ekrany, a użytkownicy często są w ruchu, należy zatem pamiętać o dostosowaniu swojej witryny do potrzeb użytkownika.

Urządzenia mobilne dominują obecnie znaczną część przestrzeni online, aby skutecznie się rozwijać należy upewnić się, że Twoje treści są gotowe dla tych użytkowników i łatwe w obsłudze niezależnie od urządzenia. Musisz także mieć pewność, że nadążasz za zmianami wprowadzanymi przez Google, aby być na szczycie Twojej gry SEO.

Teraz, gdy już wiesz, czym jest content marketing i jakie są trendy dominują roku 2023, bez problemu poradzisz sobie z rozwojem Twojej firmy. Nasz zespół odpowie na wszystkie nurtujące Cię pytania i zawsze służy pomocą! Dowiedz się więcej… 
marketing

POCZYTAJ WIĘCEJ

strona www

Strona internetowa

Sklep internetowy | Jak stworzyć dobrze funkcjonujący sklep i o czym pamiętać przy jego tworzeniu? W jednym zdaniu dobry sklep internetowy to taki, który sprawnie zrealizuje wszelkie procesy zakupowe.…
czytaj całość