To jeden z formatów reklamowych na TikToku. Wprowadza on możliwość promowania filmów, które zostały już opublikowane na naszym profilu. Dzięki TikTok Spark Ads możemy także promować filmy użytkowników innych kont. Od jego globalnej premiery w 2021r. firmy używają tego formatu reklam na TikToku, aby ułatwić odkrywanie swojej marki poprzez prawdziwy kontakt z jej społecznością.
Ciekawostką jest to, że aby skorzystać z TikTok Spark Ads musisz mieć najpierw konto w TikTok Ads Manager. Opcja ta, nie jest dostępna dla profili prywatnych, ani z trybu smartfonu – konieczne jest stworzenie konta w TikTok Ads Managerze. Dlaczego warto działać szybko? TikTok Spark Ads w Polsce jest jeszcze mało znany i używany!
Spark Ads oferuje twórcom tworzenie reklam z organicznych TikTok’ów w niezwykle autentyczny sposób. Firmy docierają dzięki temu do szerszej grupy odbiorców i promują swoją firmę.
Jakie są najlepsze i najważniejsze taktyki strategii marketingowej na TikToku?
Należy pamiętać, że ludzie pobierają i przeglądają aplikację, głównie w celach rozrywkowych. Krótkie filmy poprawiają nastrój użytkowników bardziej niż jakakolwiek inna platforma.
Ta krótka forma treści na TikToku zapewnia widzom szybką i treściwą rozrywkę w dowolnym momencie. TikTok umożliwia społecznościom z całego świata łączenie się i dzielenie swoimi pasjami, zainteresowaniami i doświadczeniami. Stwarza to ogromną szansę dla marek na dotarcie do użytkowników TikToka, a tym samym poszerzenie swojej grupy odbiorców.
Jak pisaliśmy w naszym poprzednim blogu, „TikTok jako narzędzie komunikacji dla firmy i strategia budowania wizerunku marki.”, to pomimo, że liczba odbiorców w przedziale 18-24 lat stanowi około 50% użytkowników, bardzo szybko rośnie grupa w wieku 25-34 lat oraz 35-44 lat. Nie bez znaczenia jest także grupa odbiorców w wieku 45-55 lat, których stale przybywa!
Teraz, dzięki Spark Ads, marki mogą prezentować się jak każdy inny członek społeczności, wykorzystując kreatywność i autentyczność geolokalizacyjnych treści do nawiązywania kontaktu z użytkownikami zamieszkującymi w interesującym ich rejonie. Reklamy dzięki temu docierają do nowych odbiorców, inspirują trendami i budują lojalne społeczności.
Prawie 9 na 10 użytkowników TikToka stwierdziło, że podczas korzystania z aplikacji odkrywa nowe treści, które im się podobają, a połowa użytkowników odkrywa nowe produkty dzięki reklamom zamieszczanym przez produkt lub markę.
Kilka bardzo ważnych statystyk, które to udowadniają:
- 84% osób zostało przekonanych do zakupu produktu lub usługi, oglądając markowe wideo.
- 67% oczekuje od marek różnych podejść do opowiadania ich historii.
- 52% internautów chce, aby marki były autentyczne.
(źródło TikTok Business Help Center)
Wpływ jest oczywisty: reklamy Spark Ads mają o 157% wyższy współczynnik oglądalności w ciągu 6 sekund niż standardowe reklamy In-Feed. Sam interfejs strony docelowej profilu Spark Ads zapewnia również o 69% wyższy współczynnik konwersji i CPA niższy o 37% niż kiedykolwiek wcześniej.
Spark Ads to geolokalizacyjny format reklam, który pozwala reklamodawcom wykorzystać autentyczność ich marki. Firmy nawiązują takie same interakcje z użytkownikami, jak przy filmach organicznych. Użytkownicy mogą je skomentować, polubić i udostępniać, często przy tym odwiedzając profil marki.
Taka reklama wyświetla się wśród organicznych postów na stronie głównej (dc, fyp) jedyne czym będzie się wyróżniać to znacznik- „Sponsorowane”. Porównując go z innymi systemami reklamowymi, Facebook nie posiada swojego odpowiednika TikTok Spark Ads.
5 kreatywnych wskazówek dotyczących uruchamiania Spark Ads
- Pokaż autentyczność swojej marki i swoje pozytywne nastawienie.
Niemal wszystkie najskuteczniejsze reklamy na TikToku opowiadają swoje historie w emocjonalny sposób. Reklama Spark z lekkim i pozytywnym wydźwiękiem ma większe szanse na utożsamienie się z widzami.
- Bądź zabawny i kieruj się najnowszymi trendami na aplikacji.
Wiele najlepszych filmów jest głęboko zakorzenionych w istniejących już trendach platformowych i opracowanych wspólnie ze społecznością. Wykorzystanie nowych, zyskujących popularność efektów, stylów edycji lub fabuł w Spark Ads może być prawdziwym motorem wydajności.
Aby podążać za tymi trendami, monitoruj popularne tematy i planuj szybkie zmiany.
- Wykorzystuj nakładki oraz zwięzłe i informacyjne opisy.
Historie na TikTok są opowiadane w dynamicznym, wizualnym stylu. Zastosuj ten styl edycji, umieszczając nakładki tekstowe w swoich filmach i pracuj z efektami lub naklejkami.
- Popraw ścieżkę dźwiękową.
Większość najpopularniejszych trendów w społeczności ma chwytliwy utwór. Aby ułatwić Ci produkcję, TikTok ma tysiące komercyjnie licencjonowanych utworów gotowych do użycia.
- Zainicjuj interakcję z odbiorcami.
To, co sprawia, że treści TikTok są wyjątkowe, to sposób, w jaki twórcy zwracają się bezpośrednio do społeczności. Niektórzy z czołowych twórców demonstrują funkcje produktu w prawdziwym dialogu z widzami. W tym formacie twórcy mogą zadawać pytania i prowokować reakcje.