Blog

AI- nowe możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji

O technologii AI pisaliśmy już wcześniej w “Technologie, które zmienią gospodarkę- Jak technologia AI wpłynie na marketing?” teraz jednak poruszymy zupełnie nowe zastosowanie sztucznej inteligencji. 

Krótko- AI w pigułce

Od tworzenia spersonalizowanych treści po automatyzację zadań i analizę danych, sztuczna inteligencja ma pozornie nieograniczone zastosowania w marketingu, ale wiąże się także z pewnymi potencjalnymi zagrożeniami.

Do 2030 roku sztuczna inteligencja wygeneruje dla światowej gospodarki ponad 15 bilionów dolarów i pobudzi gospodarki lokalne aż o 26%.

(badania Price Waterhouse Cooper)

Marketing AI to proces wykorzystujący możliwości sztucznej inteligencji, takie jak gromadzenie danych, analiza oparta na danych, przetwarzanie języka naturalnego i uczenie maszynowe , aby dostarczać klientom wiedzy i automatyzować krytyczne decyzje marketingowe. Obecnie technologie sztucznej inteligencji są wykorzystywane szerzej niż kiedykolwiek do generowania treści, ulepszania doświadczeń klientów i dostarczania dokładniejszych wyników. Przed wyborem narzędzia AI organizacje powinny w pełni zapoznać się z różnymi rodzajami dostępnych aplikacji marketingowych AI i sprawdzić, w jaki sposób są one wykorzystywane przez inne firmy.

Zastosowanie AI w zastosowaniach marketingowych

  • Generowanie treści: niedawne uruchomienie platformy generatywnej sztucznej inteligencji OpenAI ChatGPT w listopadzie 2022 r. wywołało powódź nowych przypadków użycia sztucznej inteligencji. Sztuczna inteligencja wykorzystywana do generowania treści może zaoszczędzić czas i pieniądze zespołom marketingowym, tworząc blogi, wiadomości marketingowe, materiały do ​​copywritingu, e-maile, tematy, napisy do filmów, kopie stron internetowych i wiele innych rodzajów treści skierowanych do docelowych odbiorców.
  • Segmentacja odbiorców: sztuczna inteligencja pomaga firmom inteligentnie i skutecznie dzielić klientów według różnych cech, zainteresowań i zachowań, co prowadzi do lepszego targetowania i skuteczniejszych kampanii marketingowych, które skutkują silniejszym zaangażowaniem klientów i lepszym zwrotem z inwestycji.
  • Chatboty obsługi klienta: marketerzy coraz częściej badają możliwości umożliwienia chatbotom AI poprawy niektórych aspektów obsługi klienta. Po przeszkoleniu boty te mogą wchodzić w interakcje z klientami niezależnie od tego, na którym etapie podróży klienta się znajdują, pomagają szybko i skutecznie rozwiązywać problemy oraz zwiększać zadowolenie klientów.
  • Reklama programowalna: Reklama programowalna to automatyzacja zakupów i umieszczania reklam na stronach internetowych i w aplikacjach. Sztuczna inteligencja znacznie zwiększyła możliwości organizacji w zakresie prowadzenia reklam programmatycznych z wykorzystaniem historii klientów, preferencji i kontekstu, aby dostarczać trafniejsze reklamy o wyższych współczynnikach konwersji.
  • Optymalizacja wyszukiwarek (SEO): wdrożenie rozwiązania AI w celu usprawnienia optymalizacji wyszukiwarek (SEO) pomaga marketerom podnieść rankingi stron i opracować bardziej rozsądne strategie. Sztuczna inteligencja może pomóc marketerom w tworzeniu i optymalizacji treści pod kątem nowych standardów. 
  • Handel elektroniczny: sztuczna inteligencja pomaga firmom ulepszać programy handlu elektronicznego i możliwości marketingu cyfrowego, zapewniając im bardziej szczegółowe zrozumienie potrzeb klientów i nawyków zakupowych, automatyzując zadania i upraszczając przepływy pracy.

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do strategii marketingowej?

  1. Ustal cele– określ cele oraz swoje oczekiwania względem chatbota. Oceń, co zadziałało, a co nie w poprzednich kampaniach, i opisz, w jaki sposób, masz nadzieję, sztuczna inteligencja może pomóc poprawić Twoje wyniki w przyszłości. Gdy interesariusze dostosują się do oczekiwań, łatwiej będzie wybrać rozwiązanie AI i ustalić istotne kluczowe wskaźniki wydajności (KPI), aby ocenić jego powodzenie.
  2. Zdobądź odpowiednią wiedzę– Analitycy lub inżynierowie zajmujący się danymi z doświadczeniem w sztucznej inteligencji, uczeniu maszynowym i głębokim uczeniu się zazwyczaj nie zasiadają w zespołach marketingowych, ale ich wiedza specjalistyczna jest niezbędna do powodzenia inicjatyw marketingowych opartych na sztucznej inteligencji. Aby rozwiązać ten problem, organizacje mają wybór — mogą albo zainwestować w zatrudnienie potrzebnych analityków i inżynierów danych, albo zwrócić się do zewnętrznego dostawcy w celu uzyskania pomocy w szkoleniu i utrzymaniu narzędzia marketingowego AI.
  3. Przestrzegaj opisów prywatności danych– znajdź bezpieczny sposób na utrzymanie bezpieczeństwa Twoich klientów, w przeciwnym razie mogą grozić Tobie srogie kary.
  4. Jakość danych– sukces AI zależy od dokładności i trafności danych. Stawiając na pierwszym miejscu jakość swoich danych, przedsiębiorstwa mogą mieć pewność, że ich rozwiązania AI pomogą im lepiej osiągnąć wyniki, których oczekują w swoich programach marketingowych.
  5. Najlepsze rozwiązanie dla Ciebie i Twojej firmy– Najskuteczniejsze obecnie rozwiązania marketingowe oparte na sztucznej inteligencji wykorzystują technologie uczenia maszynowego, aby poprawiać doświadczenia klientów i szybko i dokładnie dostarczać marketerom istotne informacje. Organizacje wybierające takie rozwiązania AI mogą nawet dzięki temu narzędziu stworzyć agentów głosowych i specjalne chatboty, które mogą w naturalny sposób rozmawiać z klientami i pomagać im w rozwiązywaniu ich problemów. Określając swoje cele, zatrudniając odpowiednie osoby i zapewniając jakość i dokładność swoich danych pozostaje Ci tylko wybrać odpowiednie dla nich narzędzie.

Nowe możliwości!

Prognozy trendów

W zakresie możliwości sztucznej inteligencji leży prognozowanie trendów. Algorytmy są w stanie przewidzieć i zapowiedzieć niektóre trendy z wyprzedzeniem dzięki kolekcjonowanym i analizowanym danym, takim jak sentyment i tendencje użytkowników, dane historyczne oraz zróżnicowane źródła. Tak przygotowane prognozy łatwiej poddać osobistej analizie i zdecydować, czy chcesz faktycznie wdrożyć je w życie.

Canva

Co ciekawe nawet program Canva posiada już funkcję tworzenia obrazów AI. Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda dobrze okazuje się jednak, że ludzie ze zdjęć nie istnieją. Jeśli poprosimy program o wygenerowanie sceny, ludzi itd. otrzymamy obraz przypominający ludzi, jednak po dłuższej obserwacji zauważymy dalej kilka niedociągnięć.

Identyfikacja i segmentacja grup docelowych

Kolejną możliwością oferowaną przez AI jest gromadzenie i analizowanie danych dotyczących różnych zachowań konsumenckich oraz klasyfikowanie profili użytkowników na ich podstawie. Algorytmy mogą również pomóc w analizowaniu potencjalnej grupy docelowej i charakteryzowaniu odpowiednich segmentów na podstawie przygotowanych danych.

Hiperpersonalizacja reklam

Algorytmy sztucznej inteligencji, które klasyfikują profile, intencje i zainteresowania użytkowników w czasie rzeczywistym, wznoszą personalizację na poziom hiperpersonalizacji. Narzędzia marketing automation (takie jak Hubspot czy Edrone) uczą się i dostarczają odpowiednich treści na podstawie wcześniejszych interakcji konsumenta z marką.

Podsumowanie

AI (Sztuczna Inteligencja) dalej się rozwija i rozwijać się będzie. W bardzo szybkim tempie dostrzegamy nowe możliwości, nawet w świecie marketingu. Czy roboty zastąpią ludzi? Nie stanie się to na pewno tak szybko. AI posiada dalej swoje błędy, a co najważniejsze brakuje mu dalej bardzo ważnego czynnika ludzkiego. Wdrażając sztuczną inteligencję do swoich procesów, powinieneś wykorzystywać ją świadomie i przemyślanie!

marketing, copywriting, AI, E-comerce

POCZYTAJ WIĘCEJ