Blog

Czy Twoja marka jest na Pintereście?

Mało doceniany kanał komunikacji, w którym może sprawnie rozwijać się Twoja marka, zanim zrobi to konkurencja. Jak dobrze wykorzystać natomiast potencjał tej aplikacji.

Czym jest Pintrest?

Pinterest to wyszukiwarka wizualna pomysłów, takich jak przepisy, pomysły do domu, inspiracje modowe i inne. Na Pintereście są miliardy pomysłów, więc na pewno znajdziesz tu inspirację. Treści wizualne możesz przechowywać na tematycznych tablicach stanowiących główny element konta użytkownika. Te pojedyncze posty na Waszej tablicy to Piny. Co ciekawe, w Polsce jest około 1,5 mln aktywnych użytkowników Pinteresta. Korzystają z niego zarówno prywatne osoby, jak i firmy, organizacje pozarządowe i instytucje kultury – w celach promocyjnych i marketingowych.

Chociaż może się wydawać, że Pintrest ma już za sobą swoje lata świetności, wiele osób dalej nie wyobraża sobie funkcjonowania w Internecie bez niego. Często porównują aplikację do wirtualnej tablicy korkowej, na którą mogą przypinać interesujące obrazy lub filmy. Organizacja tych “multimedialnych znalezisk” ułatwia organizować im tematyczne tablice, będące formą inspiracji. Na każdej tablicy internauta pomieści do 100 tyś. Pinów, co daje szerokie pole do rozmaitych aktywności!

Piny- co przypina się na tablicy na Pintreście.

Piny to materiały wizualne (filmy, zdjęcia, pliki audio, GIF-y), które użytkownik znalazł w Internecie i które chce wraz z linkiem do strony www zachować na wybranej tablicy. Ponadto Pinterest umożliwia przypiąć pliki na tablicy bezpośrednio pochodzące z komputera.

Każdy Pin może zostać opatrzony odpowiednimi danymi (tytułem, opisem), a także dobrane tematycznie hashtagi oraz linki do usytuowanego miejsca w sieci. Piny można powiedzieć są podstawową jednostką Pintresta.

Społeczność Aplikacji.

Pinterest jest przede wszystkim serwisem społecznościowym, w którym użytkownicy dzielą się z innym swoimi ciekawymi znaleziskami oraz inspirują się wzajemnie. Piny możesz skomentować, polubić lub przypiąć na swojej tablicy. Możesz obserwować innych użytkowników Serwisu i być przez nich obserwowanym.

Głównym powodem dla którego Pinterest różni się od innych stron mediów społecznościach, jest to, że pełni inną funkcję.

Najważniejszym celem internauty korzystającego z Pinteresta nie jest publikowanie własnych pomysłów lub treści, lecz zapisywanie treści, które uzna za wartościowe, na później np. dla inspiracji, w celach zakupowych lub innych. Właśnie tym różni się Pintrest od innych aplikacji i dlaczego jest tak specjalny.

Zacznij działać na Pintreście!

Pierwszym krokiem do efektywnych działań marketingowych jest oczywiście założenie konta reklamowego i właściwa konfiguracja. Bardzo istotne jest prawidłowe zainstalowanie tagu Pinteresta, konfiguracja zdarzeń oraz grup docelowych. Następnie cele marki należy przełożyć na cele dostępne w panelu reklamowym. Wtedy przychodzi pora na określenie tego, co i w jaki sposób chcesz pokazać i jak mają wyglądać Twoje Piny.

Co najważniejsze zrób research, przeanalizuj branże oraz swoją konkurencję. Przekonasz się, że na Pintereście jest jeszcze dużo miejsca do zagospodarowania promocji twoich usług. Szybko przekonasz się czy na Twoje usługi istnieje popyt na Pintreście i czy jesteś w stanie skutecznie prowadzić konto dla swojej branży. Później spokojnie możesz przygotować panel reklamowy od strony technicznej. Zwróć uwagę na prawidłowe zainstalowanie piksela i konfigurację zdarzeń. Określ cele, które możesz realizować na tym kanale. Pamiętaj, że to doskonałe miejsce do pokazania produktów i usług w naturalnym otoczeniu, tak jak na wszystkich social mediach, obowiązuje ta sama zasada, aby przekonać klientów, pokazać coś autentycznego. Przygotuj zarówno Piny organiczne, jak i reklamowe. Uwzględnij to, że odbiorcy mogą podjąć wiele działań z poziomu wyświetlanej reklamy. Jeśli masz już cały plan działania, śmiało możesz ruszać z reklamą!

Jak promować na Pintrest?

To nic trudnego jeśli działacie już np. w Meta. Po utworzeniu kampanii i grupy reklam w Menedżerze reklam wybierz Piny, które chcesz wypromować. Reklamy te będą prezentowane wybranym odbiorcom na Pintereście. W tym celu możesz utworzyć nowe Piny lub wypromować Piny zapisane wcześniej. Jeśli chcesz wypromować Pina z tablicy grupowej, zapisz go wcześniej na jednej ze swoich tablic.

Możesz wypromować Pina w nowej kampanii albo w ramach kampanii już istniejącej. Dokładną instrukcję znajdziecie na oficjalnej stronie: help.pinterest.com

Budżet reklamowy na Pinterest zależy mocno od skali biznesu. Zalecany przez platformę minimalny budżet na kampanię to około 16 $ / dzień, jednak Pintrest mówi, że można z powodzeniem realizować działania reklamowe również na mniejszych dziennych budżetach.

Co ciekawe na Pintreści możecie także sprzedawać. W tym celu łączymy Pintresta z zewnętrznymi platformami e-commerce Istniejącą witrynę sklepu z kontem firmowym Pinterest, a my zmienimy Twój cały katalog produktów w Piny z produktami. Potem możesz z łatwością tworzyć kampanie zakupowe i uzyskiwać szczegółowe dane na temat konwersji dzięki Interfejsowi API konwersji Pinteresta.

Jak zwiększyć zasięgi na Pinterest?

Odpowiedź jest prosta! Zalecamy stosowanie współczynnika proporcji 2:3 dla obrazów i filmów trwających 15-60 sekund. Twórz regularnie to znaczy często i systematycznie, aby zwiększać liczbę obserwujących i zasięg. Najlepiej publikować nowe, oryginalne treści co tydzień. Publikację Pinów możesz zaplanować z wyprzedzeniem do dwóch tygodni. Systematyczność działa wszędzie na Instagramie, Facebook, TikTok czy nawet na Pintrest.

Jednym słowem, na stronie musisz zamieszczać jak najwięcej ciekawych zdjęć, które będą miały szanse przyciągnąć uwagę użytkowników. Do wszystkich pinów z Twojej strony będzie automatycznie dodany Twój avatar i link do Twojego profilu, co pozwoli uzyskać więcej obserwujących.

Warto też tworzyć Piny z pomysłem! Za pomocą funkcji Pinów z pomysłami możesz dodawać filmy, obrazy, listy i własny tekst do pojedynczych Pinów. Podobnie jak inne Piny, Piny z pomysłami pozostaną na Twoich tablicach po publikacji.

Podsumowanie

Pintrest to bardzo ciekawa opcja jeśli chodzi o reklamę i mało firm dalej z nich korzysta. Jeśli czujecie się pewniej właśnie w tej aplikacji to jest to rozwiązanie dla Was! W Digital&Brand na pewno na pierwszym miejscu polecimy Wam TikTok, jednak to Wy zdecydujecie co jest dla Was najlepsze. My jedynie możemy zaprosić Was na nasze certyfikowane szkolenia, na które możecie zdobyć dofinansowanie nawet do 100%.

 

marketing, pintrest,

POCZYTAJ WIĘCEJ

marketing

Monitoring w marketingu

Analityka i monitoring. Dwa komplementarne, a zarazem alternatywne pojęcia. Czy wiecie, że istnieją platformy, które umożliwiają realizację obu jednocześnie? Dziś przyjrzymy się dwóm, a trzecie dołożymy na deser! O tym, że sam…
czytaj całość