Zacznijmy od tego czym tak naprawdę są Reels?
To funkcja Instagrama, która umożliwia użytkownikom aplikacji na nagranie od 3 do 60 sekund materiału video w formacie pionowym. Skądś to znacie? Tak, działa to w podobny sposób jak nasze ulubione formaty na TikToku! Cała koncepcja opiera się właśnie na kręceniu naprawdę krótkiego wideo, często do konkretnej muzyki lub przy wykorzystaniu kreatywnych narzędzi.
Czym różnią się rolki od relacji?
Instastories, czyli relacje służą do podtrzymywania stałego kontaktu z naszą publiką na Instagramie. Dodajemy tam, krótkie formy video lub statyczne obrazy i przekazujemy tym samym co się aktualnie u nas dzieje lub o czym myślimy. Takie formy na Instagramie znikają 24h po ich publikacji. Użytkownicy mogą je w tym czasie przeglądać lub na nie reagować.
Rolki natomiast pozwalają odnaleźć nasze konto zupełnie innym, nowym użytkownikom. Wyświetlają się zwykle na stronie głównej lub w polecanych dla ciebie. Nie należy się jednak ograniczać. Na Instagramie publikujemy zarówno Reelsy, jak i Instastories.
Nowa aktualizacja przyniosła nam wiele możliwości jeśli chodzi o rolki. Od teraz Rolki mogą być interaktywne i zbierać informacje na Waszym profilu. Po nakręceniu takiej rolki i przejściu dalej, widzimy opcję naklejek w górze ekranu. Po jej wybraniu wyświetla nam się podobny, lecz dosyć ograniczony wybór jaki mamy jeśli chodzi o relacje. Możemy dodać wskaźnik interakcji, dodać opcję ankiety lub quiz.
Jedną z nowości na pewno są także tematy. W jednej rolce możemy dodać aż 3. Wybieramy je spośród wybranej już przez Instagram listy. Dzięki tematom właśnie nasze rolki zyskują popularność wśród nowych użytkowników. Istnieje większe prawdopodobieństwo, że zobaczą te rolki na swojej tablicy.
Dlaczego warto nagrywać Reels?
Po pierwsze, zwiększy się widoczność Twojej firmy na Instagramie – dzięki temu, że format jest nowy, angażujący i ciekawy, a przede wszystkim także dobrze wyeksponowany w aplikacji, fani łatwiej mogą dotrzeć do treści Twojej marki.
Rolki (reels) to krótkie filmiki video, dzięki którym możesz w łatwy i szybki sposób przedstawić swój produkt, opowiedzieć historię marki lub edukować swoją społeczność, a przede wszystkim inspirować rzesze odbiorców!
Pamiętajmy, że prowadząc Social Media firmy musimy stale podążać za trendami. Teraz w sieci króluje video!
Sam Instagram daje możliwość podstawowych opcji montażu, takich jak: podłożenie dźwięku czy efektów, więc do edycji nie są Ci już potrzebne aplikacje zewnętrzne. Jeśli nie chcesz więc tracić czasu na samodzielny montaż filmików, masz możliwość podłożenia swoich materiałów pod gotowe szablony wideo. Wystarczy wybierać szablon (połączony z muzyką), wstawić swój filmik lub zdjęcia, a aplikacja docina wszystko i zgrywa z wybraną melodią. Jest to bardzo proste.
Jak wykorzystać Reels do promocji?
Filmy produktowe, lub te przedstawiające naszą markę nie muszą być nudne! Formaty internetowe znacząco różnią się od reklam, które widzimy w telewizji. Jak wygląda dobre wideo na Instagramie? Musi być krótkie, angażujące publikę oraz wciągające. Ważne jest aby śledzić konkurencję, zagraniczne rynki, szukać ciągle inspiracji! Albo otwórz kartę reels i niech świat rolek stanie przed Tobą otworem!
Instagram posiada ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników dziennie. Sposobów na utrzymanie kontaktu z followersami, oraz pozyskanie nowych obserwujących, jest wiele! Film po prostu daje o wiele więcej możliwości prezentacji produktu niż statyczne zdjęcie.
Można przedstawić: produkt, usługę, lifestyle, swoją markę “od kuchnii”, historię marki, poradniki, przed i po, coś ciekawego/inspirującego.
Reklama na Instagramie
Oczywiście poza organicznymi zasięgami zawsze można postawić na reklamę płatną. Reels na Instagramie także wchodzą w zestaw reklam pojawiających się w aplikacji. Meta oferuje wsparcie w postaci samouczka, który wprowadza w proces decyzyjny jak i samo ustawienie takiej reklamy.
Z Instagrama korzysta ponad 60% Internautów w naszym kraju. Warto wykorzystać potencjał tego kanału do budowania marki i zwiększania sprzedaży. Zwłaszcza że spędzany czas na oglądaniu video na Instagramie zwiększył się o 80% rok do roku.
Poniżej kilka pomysłów na przygotowanie Rolek, które pomogą Ci budować Twoją markę i wspierać biznes.
- Zaprezentuj produkt w kreatywny sposób i dobierz taką muzykę, która akurat jest w trendzie.
- Przygotuj krótkie filmiki z recenzjami innych użytkowników, z wykorzystaniem dostępnych efektów.
- Pokaż siebie! Przełam bariery i nagrywaj krótkie filmiki, np. z poradami albo opowiadaj o życiu firmy.
- Zaangażuj swoją społeczność, np. poprzez InstaStories (sticker Q&A) i zapytaj, jakie Reelsy chcą oglądać.
Wnioski
Reels naprawdę rządzą na Instagramie! Te krótkie filmiki, chętnie angażują followersów. Aktualnie Instagram mocno stawia na ich promocję i możesz je znaleźć w wielu miejscach na platformie. Masz mnóstwo możliwości na wykorzystanie ich w swoim biznesie! Teraz już wiesz na co zwracać uwagę i możesz to wykorzystać na swoim profilu. Jednak jeśli nadal potrzebujecie pomocy to zapraszamy Was na nasze szkolenia z dofinansowaniem, gdzie rozwijamy temat Instagrama i Reels!