Blog

Komunikacja na Facebooku

Długość postów na Facebooku – czy ma znaczenie? | Jak pisać? Pytanie, które bardzo często sobie zadajemy jako osoby prowadzące firmy i komunikację się w social mediach. Facebook jest platformą komunikacji, która z powodzeniem zastąpiła strony internetowe. W tym miejscu należy uwzględnić kwestię bardzo istotną jaką jest brak możliwości pozycjonowania, jakie z kolei daje posiadanie strony w Internecie, prowadzenia bloga i co za tym idzie możliwości znalezienia Twojej firmy w Google, poprzez tradycyjne wyszukiwanie z wykorzystaniem tzw. Fraz lub słów kluczowych.

Jeżeli jednak planujesz swoją pozycję marki, budować głównie poprzez kanały w social media, przy jednoczesnym inwestowaniu w nie budżetu marketingowego, bardzo dobrym kierunkiem będzie tworzenie dłuższych, eksperckich wpisów właśnie na Facebooku. Pamiętajmy jednak, o podstawowej zasadzie jaką jest fakt, że treść, którą dodasz w pierwszych 2-3 zdaniach wpłynie na to, czy Twój potencjalny klient będąc nią zainteresowany, rozwinie post i doczyta wpis do końca czy też nie. Za komunikacją na FB przemawia fakt, że w czasach, kiedy brak czasu jest standardem, nasi odbiorcy, chcą znaleźć wszystkie informacje właśnie na FB. Nie zmienia to jednak faktu, że strona w Google, stanowi wizytówkę Twojej firmy, która dodatkowo uwiarygodni jej istnienie.

Praktyka najlepsza

Jaka praktyka jest więc najlepsza? Jeśli czas Ci na to pozwoli, rekomenduje tworzenie treści zarówno na Fb, jak i wpisów blogowych na stronie. Odpowiednio przygotowany wpis, zawierający naturalnie pojawiające się w wyszukiwarce słowa kluczowe tzw. Zapytania, dodatkowo pomoże Ci w wypozycjonowaniu Twojej strony. Dobrą praktyką jest również pisanie wpisów na Facebooku, które w skróconej wersji będą informowały o tym czego klient, może spodziewać się po przejściu na stronę oraz danie linka bezpośrednio na stronę. Dzięki tej metodzie uzyskujemy przekierowanie na stronę, zwiększamy na niej ruch i w naturalny sposób wpływamy na pozycjonowanie. Znam też wiele firm, w tym właśnie marketingowych, które całą komunikację opierają głównie na social mediach, a strona internetowa jest jedynie ich wizytówką. Jeśli masz zespół marketingowy, który będzie dbał o każdy z tych kanałów komunikacji to warto prowadzić je wszystkie, jeśli nie – skup się na jednym i prowadź go dobrze. Wybór strategii komunikacji jest tak naprawdę wyborem, którego musisz indywidualnie dokonać.

Wybierz ten, który będzie najlepiej współgrał z branżą, którą reprezentujesz, budżetu którym dysponujesz i grupy docelowej, do której chcesz docierać.

POCZYTAJ WIĘCEJ

marketing, canva

Nowa odsłona Canvy.

Jeśli jeszcze nie wiecie czym jest Canva to jest to nic innego jak platforma do tworzenia projektów graficznych. Umożliwia ona tworzenie różnego rodzaju projektów wizualnych – ilustracji na social…
czytaj całość