Blog

Monitoring w marketingu

Analityka i monitoring. Dwa komplementarne, a zarazem alternatywne pojęcia. Czy wiecie, że istnieją platformy, które umożliwiają realizację obu jednocześnie? Dziś przyjrzymy się dwóm, a trzecie dołożymy na deser! O tym, że sam Facebook umożliwia analizę działań na zaawansowanym poziomie, o ile oczywiście go odpowiednio skonfigurujemy – to już wiemy. Nie umożliwia jednak analizy konkurencji i nie tworzy tak zaawansowanych i  graficznie wzbogaconych raportów, a to dają programy NapoleonCat oraz SoTrender. Funkcjonalność ich obu jest bardzo zbliżona do siebie. Aby przekonać się, którego interfejs i funkcje są bliższe Twoim potrzebom, rekomenduje wypróbowanie ich obu. Każdy z tych programów oferuje bezpłatny okres próbny. Wówczas uznasz też czy stopień szczegółowości jest z punktu widzenia Twojej firmy na tyle istotny, aby chcieć wykupić w nich abonament, czy też wolisz się opierać na analizach z Facebooka. Te ostatnie, osobiście uważam, że są wystarczające dla małych firm.  Każdy z wymienionych przeze mnie programów umożliwia podłączenie kilku kont na Facebooku i Instagramie  oraz w szybki sposób wykonywanie raportów, których parametry można ustalać indywidualnie. Jakie funkcje mamy do dyspozycji?

Analityka – pozwala na codzienny pomiar i analizę efektów online. Użytkownik otrzymuje nie tylko informację na temat zaangażowania odbiorców i osiąganych zasięgów, ale też przydatne dane w postaci demografii fanów, najlepiej działających treści czy aktywności administratora strony. Możemy tworzyć też raporty porównawcze dla różnych okresów analitycznych, co jest niezwykle istotne gdy chcemy wskazać efekty działań w social mediach

Social Media Inbox – czyli tzw. skrzynka odbiorcza. Obowiązkowa funkcja, kiedy odpowiadasz za moderację treści publikowanych na profilach i chcesz szybko reagować na pojawiające się komentarze lub udostępnienia.

Planowanie i publikacja – postów zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. Tego nie muszę rozwijać. Wiemy też, że jest to możliwe z poziomu Creatora Studio na Facebooku.

Ocena Twojego profilu – programy weryfikują Twoje działania w social media oraz to w jaki sposób reagując na nie Twoi klienci. Rekomendują poprawę działań.

Analiza konkurencji – możesz stworzyć ogólny raport dla profili konkurencyjnych i odnieść go do swojego profilu. Zobaczysz, jak wypadasz na tle konkurencji i co możesz jeszcze poprawić! Wisienką na torcie jest Brand24, który po perturbacjach zafundowanych przez samego Facebooka, ponownie wrócił do gry, jest to jednak program który w dużej mierze pomaga firmom prowadzącym Influencer marketing.

marketing

POCZYTAJ WIĘCEJ