KOMUNIKACJA NA FACEBOOKU

Długość postów na Facebooku – czy ma znaczenie? | Jak pisać? Pytanie, które bardzo często sobie zadajemy jako osoby prowadzące firmy i komunikację się w social mediach. Facebook jest platformą komunikacji, która z powodzeniem zastąpiła strony internetowe. W tym miejscu należy uwzględnić kwestię bardzo istotną jaką jest brak możliwości pozycjonowania, jakie z kolei daje posiadanie strony w Internecie, prowadzenia bloga i co za tym idzie możliwości znalezienia Twojej firmy w Google, poprzez tradycyjne wyszukiwanie z wykorzystaniem tzw. Fraz lub słów kluczowych.

Jeżeli jednak planujesz swoją pozycję marki, budować głównie poprzez kanały w social media, przy jednoczesnym inwestowaniu w nie budżetu marketingowego, bardzo dobrym kierunkiem będzie tworzenie dłuższych, eksperckich wpisów właśnie na Facebooku. Pamiętajmy jednak, o podstawowej zasadzie jaką jest fakt, że treść, którą dodasz w pierwszych 2-3 zdaniach wpłynie na to, czy Twój potencjalny klient będąc nią zainteresowany, rozwinie post i doczyta wpis do końca czy też nie. Za komunikacją na FB przemawia fakt, że w czasach, kiedy brak czasu jest standardem, nasi odbiorcy, chcą znaleźć wszystkie informacje właśnie na FB. Nie zmienia to jednak faktu, że strona w Google, stanowi wizytówkę Twojej firmy, która dodatkowo uwiarygodni jej istnienie.

Jaka praktyka jest więc najlepsza? Jeśli czas Ci na to pozwoli, rekomenduje tworzenie treści zarówno na Fb, jak i wpisów blogowych na stronie. Odpowiednio przygotowany wpis, zawierający naturalnie pojawiające się w wyszukiwarce słowa kluczowe tzw. Zapytania, dodatkowo pomoże Ci w wypozycjonowaniu Twojej strony. Dobrą praktyką jest również pisanie wpisów na Facebooku, które w skróconej wersji będą informowały o tym czego klient, może spodziewać się po przejściu na stronę oraz danie linka bezpośrednio na stronę. Dzięki tej metodzie uzyskujemy przekierowanie na stronę, zwiększamy na niej ruch i w naturalny sposób wpływamy na pozycjonowanie. Znam też wiele firm, w tym właśnie marketingowych, które całą komunikację opierają głównie na social mediach, a strona internetowa jest jedynie ich wizytówką. Jeśli masz zespół marketingowy, który będzie dbał o każdy z tych kanałów komunikacji to warto prowadzić je wszystkie, jeśli nie – skup się na jednym i prowadź go dobrze. Wybór strategii komunikacji jest tak naprawdę wyborem, którego musisz indywidualnie dokonać.

 Wybierz ten, który będzie najlepiej współgrał z branżą, którą reprezentujesz, budżetu którym dysponujesz i grupy docelowej, do której chcesz docierać.