STRONA INTERNETOWA

Sklep internetowy | Jak stworzyć dobrze funkcjonujący sklep i o czym pamiętać przy jego tworzeniu? W jednym zdaniu dobry sklep internetowy to taki, który sprawnie zrealizuje wszelkie procesy zakupowe. Odpowiednio zaprojektowany e-sklep ma główny wpływ zarówno na ruch na stronie, jak i na poziom sprzedaży. Ważne jest także dobre rozplanowanie całej struktury oraz ścieżki zakupu klienta.

 W dużym skrócie zadbaj o:

  • Zdjęcia produktowe – dobrej jakości mają kluczowe znaczenie
  • Opisy produktowe – pamiętaj o języku korzyści. Przekonaj klienta, że to właśnie Twój produkt będzie dla niego idealny i wyjaśnij mu dlaczego.
  • Przyjazny wygląd – Każdy sklep powinien jakoś wyglądać. Gusta są różne i pojęcie to czy coś jest ładne czy też nie również. Najlepiej jednak sprawdzają sklepy bez nadmiaru informacji, zdjęć, grafik. Chaos, bezsensowne elementy czy kakofonia bardzo szkodzą każdemu sklepowi internetowemu.
  • Przyjazny wygląd – Każdy sklep powinien jakoś wyglądać. Gusta są różne i pojęcie to czy coś jest ładne czy też nie również. Najlepiej jednak sprawdzają sklepy bez nadmiaru informacji, zdjęć, grafik. Chaos, bezsensowne elementy czy kakofonia bardzo szkodzą każdemu sklepowi internetowemu. Innymi słowy – musisz zadbać o dobry user experience strony. Najlepiej sprawdzają się uporządkowane, minimalistyczne strony z przemyślaną ilością kolorów. Wybierz 2-3 dominujące kolory i to je wykorzystuj w szablonie swojego sklepu.
  • Responsywność – pamiętaj, że coraz częściej proces zakupowy odbywa się poprzez telefon, tablet, coraz rzadziej komputer. Pamiętaj też, że użytkownicy korzystają z systemu IOS, Adroid – te opcje należy sprawdzić oddzielnie.
  • Ścieżka zakupu klienta – to jest parament, który warto przemyśleć przed rozpoczęciem budowania sklepu. Ścieżka powinna być prosta i intuicyjna, a po drodze klient powinien powinien mieć wszystko pod ręką aby dojść do koszyka zakupowego.

Płatności, logistyka, wysyłka

Te trzy rzeczy też trzeba zaliczyć do kwestii formalnych i musisz o nich pamiętać, zanim otworzysz sklep internetowy. Zdefiniuj te najpopularniejsze i zadbaj o to by były dostępne w Twoim sklepie. Ich brak – może spowodować, że klient nie dokona zakupu.

  • Obecnie jest wiele opcji płatności – od szybkich przelewów, poprzez płatność kartą (coraz popularniejszą), aż do PayPala.
  • System ratalny – jeśli oferujesz produkty wysokowartościowe – możliwość z systemu ratalnego może przekonać klienta do wyboru akurat Twojego sklepu.
  • Prowadząc sklep internetowy możesz też podpisać umowę z firmą wysyłkową – wtedy możesz liczyć na pewne upusty. Pozwala to też na uproszczenie samego procesu wysyłania produktów do nowych kupujących.

RODO i ochrona danych osobowych klientów

Po wejściu w życie rozporządzeń dotyczących ochrony danych osobowych (RODO) – polityka prywatności na stronie sklepu internetowego stała się jeszcze ważniejsza. Dlatego musisz zadbać o to, żeby dane osobowe Twoich klientów były bezpieczne, a procedury obchodzenia się z nimi – odpowiednie i jasne dla użytkowników. Dotyczy to zarówno osób, które zapisują się na newslettery, jak i klientów, którzy coś kupili w sklepie internetowym.

Jasna polityka cenowa

Dobrą praktyką przy tworzeniu sklepu internetowego jest jasna polityka cenowa. Jeśli umieszczasz gdzieś informacje o cenach, koniecznie zadbaj o ich aktualność i transparentność. Zbyt duża ilość promocji na sklepie? Przestajesz być wiarogodny. To może przestraszyć klienta.

Bezpieczeństwo sklepu internetowego

Przez sklep internetowy przechodzą najczęściej płatności. Dlatego warto zadbać o ich bezpieczeństwo. Certyfikat SSL na całej stronie (nie tylko na stronie z płatnościami) czy bezpieczne płatności są obowiązkiem. Remarketing czyli pozostańmy w kontakcie. Do wykorzystania masz Piksela Facebooka, Google Ads.