ANALITYKA W MARKETINGU

Analityka w marketingu | Dobra analityka to podstawa sukcesu każdej firmy! Wszędzie tam gdzie są wydatki, tam powinny być cele! Działając w świecie social media, warto stawiać sobie je i warto je mierzyć. O tym jakie to mogą być cele, opowiadałam w innym wpisie  – jest to bowiem temat, który wymaga odrębnego zgłębienia.

Oczywiście sam Facebook daje wiele możliwości głębszych analiz, ale nie są one jednak tak po prostu dostępne. Dziś przyjrzymy się jak korzystać z  Business menedżera do analiz danych. Jak już wspominałam jest to narzędzie, które powinna posiadać każda firma, która zamierza wykorzystać Social Media do realizacji strategii marketingowej.

Wskaźniki te wymagają zdefiniowania i samodzielnego ustawienia. Zasięg i wyświetlenia- oczywiście moim skromnym zdaniem, są to wskaźniki, od których powinniśmy dopiero zaczynać swoje analizy. Nie oszukujmy się, warto brać je pod uwagę, ale bardziej łechcą nasze ego, niż przekładają się na jakąkolwiek konwersje. Aby zweryfikować konwersje, musimy pójść krok dalej… Wyniki reklam ustawiane w Menedżerze reklam jako „domyślne” są mocno ograniczone, aby je rozszerzyć musimy wybrać opcję „Kolumny”, zamiast „Wyniki”, a następnie zaznaczyć „Dostosuj kolumny”. I tu w zasadzie zaczyna się magia możliwości naszych analiz, ponieważ sami możemy definiować paramenty, które nas interesują. Oczywiście punktem wyjścia powinien być opisywany przeze mnie Piksel oraz zdarzenia niestandardowe, co do których sprowadzać się będzie analityka. Ale nie tylko. Zdefiniowana zdarzenia niestandardowe umożliwiają mierzenie konwersji jaką mogą być tzw. Wejścia na interesujące nas podstrony na naszej stronie internetowej– czyli np. kontakt, dana kategoria produktowa, dodanie do koszyka, jego wartość, zakup i jego wartość. Możemy też zdefiniować mierzalność takich wskaźników jak: ilość nowych kontaktów przez Messengera, ilość nowych kontaktów poprzez formularz kontaktowy, polubienia naszej strony, ilość subskrypcji. Oczywiście są to jedne z wielu możliwości – do zapoznania się z całością zapraszam do wspomnianej przeze mnie funkcji. Należy jednak pamiętać, aby ustawiając naszą reklamę na FB lub Intagramie definiować jeden z celów, które nas interesują i zawrzeć je jako jej element.   Czego jednak nie posiada narzędzie Facebooka względem narzędzi zewnętrznych? O tym opowiem w kolejnym wpisie blogowym.