Kanały komunikacji

Jaki kanał komunikacji wybrać dla swojej firmy? Bądź tam, gdzie są Twoi odbiorcy. Właściwie na tym mogłabym skończyć swoją wypowiedź, a Ty mógłbyś zacząć analizy. Zazwyczaj jednak jest tak, że odbiorcy
wykorzystują więcej niż jeden w portali i pewnie warto byłoby abyś i Ty się tam znalazł z własną marką. Wskaże Ci jednak kilka cech, którymi różnią się najpopularniejsze kanały komunikacji i jakie formy
treści w nich przeważają. Dostosuj więc i różnicuj content go, wzależności od tego gdzie zamierzasz się pojawić.

TIK TOK – tu znajduje się najmłodsza grupa docelowa, a najliczniejszą grupą są odbiorcy w przedziale wiekowym nawet od 10 do 19 lat. Oferuje lekkie, zabawne i naturalne treści. Głównie jest to muzyka, lub
inscenizacje stworzone z podkładem muzycznym

Instagram – tu przedział wiekowy dla najpopularniejszej grupy zawiera się średnio od 14 do 33 lat. Przekaz buduje się głównie zdjęciami, filmami i relacjami. Treść ma mniejsze znaczenie, dlatego jej długość
powinna ograniczać się do 200-300 najważniejszych znaków. Nieodzownym elementem komunikacji jest współpraca z Influencerami, którzy z założenia tworzą treści mające na celu inspirować, wskazywać
wykorzystanie produktów lub usług.

Facebook – najliczniejsza grupa zawiera się w przedziale wiekowym od 25 do 40 lat. Wzrasta też liczba użytkowników w wieku 50-65 lat. Użytkownicy poza inspirującymi zdjęciami, filmami, bardzo często
poszukują eksperckich treści, które niejednocześnie są przeniesieniem wpisu z bloga, lub przekierowaniem na bloga.

Youtube – w temacie tego kanału nic się nie zmienia. Youtube to wciąż największa platforma na świecie, do której twórcy przesyłają 400 godzin filmów co minutę.

Coraz mniej wagi nasi klienci przywiązują do stron internetowych, chociaż jak potwierdzają badania – strona jest wizytówką firmy i stanowi pewnego rodzaju potwierdzenie jej wiarygodności.